Havanna - 2004.12.14

[Ever since I was 8 or 9 I've been standing on the shoreline]

Tuesday, January 25, 2005

Lizzztan..

Jag vet ingenting längre och hur många gånger i helvetet säger jag inte samma sak.. varje dag, i hundra år. Hur länge står ni ut?

Jag följer tabeller, som jag tittar ut. Jag hatar tal och siffror och ekvationer, men en tabell för fönstret ut mot världen. The world wide fucking web.

Allting handlar om mig, jag ska ändra mig. Byta om, klä ut mig. Min smak är fuckedup, just nu. Ta det här med en nypa salt, eller hata mig.

"Några fattade det, andra höll med."

1. Loretta Lynn - God makes no mistakes .. den bara handlar om religionen i ett amerikanskt land för stupid kristna som inte tänker och använder gud som en anledning till att inte tänka alls. Fuck them all!! Loretta Lynn kör vidare med den mest amerikanska tesen av alla: att gud inte gör några misstag alls. Jag svamlar. Det är en mysig låt. Lyssna.

2. Harry Nilsson - Moonbeam .. det går egentligen att förklara alls på ett bra sätt, men det finns dagar när Leonard Cohen ligger för långt ifrån, och Neil Young bara sjunger för alla andra men inte mig.. då Harry Nilsson verkligen kan betyda everythin'.. haa,, som i Moonbeam.. så jävla fin... som en blandning mellan Tim Buckley och Leonard Cohen.. om jag ska säga min mening, alltså.

3. Harry Nilsson - Without you .. värsta suspekta kärlekslåten.. värsta hatlåten egentligen.. men jag är liten nu, och svag.. jag vill bara ha någon att hålla i handen.. någon som vet att ingenting är så jävla enkelt som alla andra vill få det att framstå.. love is killing me.. liksom.. perfect crime, killing time.. som Sinatra sa..

4. Elvis Costello - Almost blue .. jag vet inte, en ballad. Den är jättefin.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com