Havanna - 2004.12.14

[Ever since I was 8 or 9 I've been standing on the shoreline]

Friday, February 18, 2005

Jag hatar folk

Kärlek på film, och TV-spel för mord. En massmördare går lös och en matsalskö i blod. En strimlad biff på tallriken, det blir nog bra igen. Hon sa att hon älskade mig, du sa att du älskade mig. Har du gått på bio? Jag är han, den där, i en romantisk komedi. Jag vill ha dig som du är och jag ska fånga kärleken på film. Hur svårt kan det vara? Typ så här:

Jag orkar inte längre, jag är kass och mår kass. Jag orkar inte längre, jag är kass och mår kass. Gånger tre. Med en skev käpp och en trasig sko, med en punkterad cykel och två ton snor, ska jag vandra min väg och visa att jag kan. Jag ska vandra jorden runt, och dö igen.

Rastlösheten i en rotlös kropp, två brustna hjärtan läker inte så lätt igen. En sargad kropp och ett ord av dynamit.

Jag ska spränga allt, eller leva kvar. Jag ska leva kallt, men räkna dar.

Jag har tråkigt. Jag hatar folk. Och jag har tråkigt. Och jag hatar folk. Inga folk förstår och jag hatar DOM.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com