Havanna - 2004.12.14

[Ever since I was 8 or 9 I've been standing on the shoreline]

Wednesday, February 09, 2005

*Sagan om de två rövarna*

Bläckpennor och dynamit, haltande steg och armarna går av ibland. Det är alltid rädslan som vinner. Men ibland är jag stark. Jag kan kolla under sängen. Det brinner en brand, jag skrattar åt sånt. Kängor med hundbajs på. Och runt hundskiten, mögliga rester från en ihjältrampad gås. Bananflugor som svärmas runt näshåren. Näktergalen pickar hårstrån från en skallig skalle och jag äter en nektarin med larver i. Lampor som blinkar och epileptiska anfall för en morgonvals. Stödjer mig mot väggen, tänder en cigarett för drömmarna om New York. Fuck you. Jag vågade aldrig sjunga i kör. Jag ville, men det kändes alltid som att jag inte dög. Men den tysta sparven är också en sparv. Jag skriver nu, för ingen hittar mig bakom mina ord. Ingen vet vem jag är, och om de har sett mig ramla gatorna fram, om de har sett mig dansa på ett dansgolv någonstans, så har de sett orden men inte mig. Mitt skrivbord är tungt som bly. Bläck över en liten kropp. En blek och undernärd kropp. Bläck i olika mönster, aldrig bläck i ett motiv. Jag står här och stödjer mig mot väggen. Stödjer mig och poserar för ett tomt rum för drömmen om en morgonvals. Någon gång dör jag, men så länge andra står bredvid så finns jag kvar. Elektriska vibbar i en rymdraketsmodul. Kåt häst på kapplöpningsbanan. Kåt häst i liten fågelbur. Knullar sparven i röven. Knullar den så jävla hårt. Sparven vässar klorna, sväljer allt. Två vässade klor mot gallret. Fjädrar rakt ut. Haha, knullrufs!! Kåt hingst i Vasastan. Lyssnar på Håkan Hellström i två rosa silikonproppar. Speglar sig i skyltfönster, kammar allt till en sidbena. Han har taight röv. Alla tänker att han har taight röv, när han går förbi. Och han knullar upp allt som rör sig, mot reklampelare för barnmat. Mot reklampelare över hela stan. Och bäbismat. Och han vickar på stjärten så jävla sexigt. Undrar hur sparven mår nu, efter den jävla omgången! Sparven verkar yr. Flyger runt och kör in i en telefonkiosk. Sätter upp stjärten i vädret. Är han inte nöjd?

Han har röven full av cement nu, men han orkar ändå. Sparvar alltså, en sparv för varje kåt hingst.

2 Comments:

At 5:51 PM, Anonymous Anonymous said...

Lite konstig text va?

 
At 5:22 PM, Blogger Alfredo Augusto said...

yeäs!!

 

Post a Comment

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com