Havanna - 2004.12.14

[Ever since I was 8 or 9 I've been standing on the shoreline]

Thursday, February 24, 2005

Tatuerade änkor kom hit!

Fikaraster i stan som ren rutinkontroll: Vem kysste Elin framför bögen och Sofie? För att förstöra något vackert, måste man gräva innifrån och ut. Innifrån och ut. Salut. Pendeltåg på rundgång. Dingdång. Spilld krut, hemmagjord bomb. Stormer över taken och tromb, runt en frisörsalong. Jag går ut därifrån med jättestor frisyr. Och kommer igen med en plattång. Hönsgård i betong. Eller en jätteballong. I fyrverkeri från min balkong. Ensam pojke på en perrong. Eller ilsken brutta med tampong. Eller en stenfull pinuppa mot en stång. 1, X, 2 och ett lördagstips innan tre. Avsparken sparkas omkull. Nationalsången spelas i dur. Oläglig kille med kupong. Eller kamergubbe i Hong Kong. Ding dong. Ding dong. DING DONG. Ding dong. Ding dong. "Sing a long with a Spice girls song". Eller inte. Pingpong med en varklump. Harklad
upp och spottad ut. Salut, salut! Ni spelar vi pingis igen. På sönderknullade bord. Ding dong. Ding dong. Skalpeller på en omgjord tapet. Skalpeller till cdomslag och konvolut. Skalpeller i luften och skalpeller som syns. En kota i kindbenet går av. Tänk att vakna till fågelsång. Tänk att vakna till fågelsång.

Biffar i blod på en bänk. Snorungars tungor och snus. Jag letar platser för skydd, som sniglar utan hus. Godis eller bus. Splashade ägg eller snus. Avdankade, slappa, slemmiga, rövhål, eller mus. Ensam pojke på perrong. Eller ilsken brutta med tampong. ”Made in Taiwan” på mitt ben. ”Made in Taiwan” på min bak. Tatuerade änkor är svin. Tatuerade änkor kom hit. Tatuerade änkor med skit. Tapeter som spikas på plats. Åh, listor i taket ramlar ner. Tatuerade änkor kom hit. Skalpeller ritar mönster överallt. Skalpeller skriver ord på min underarm. Skalpeller skär hål på mitt ben. Skalpeller som river allting isär. Tatuerade änkor kom hit!

Avdankad och slut, trött av sprit och sniffad till dimmor av lim. Stanken som knyter stora moln av as, mot min kind. Stelbankad men slut. Stånkad på plattan och avsläppt någonstans. Kaviar på fingrarna och kaviar som snor. Lavemang som sprutar och holkar som holkas ut.

Imorgon är en annan dag.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com