Havanna - 2004.12.14

[Ever since I was 8 or 9 I've been standing on the shoreline]

Monday, May 23, 2005

Singel, 2 (Som Bobby G. sade.. )

Singel (http://www.dagensskiva.com/discuss.asp?diskID=781570)

Cassius Clay 2005-05-23 11:59
det känns konstigt.. alla hennes andra pojkvänner är så jävla tråkiga!! hoppas hon blir tillsammans med en sån, och blir en gråsugga som bara går runt i stan, på samma gator i 100 år.

dödskarp 2005-05-23 02:57
Och inga damer är heller så oumbärliga som de verkar i början.. Det är kanske mer en förlorad trygghet och fast punkt än just hennes person som du sörjer. Och det är väl helt i sin ordning. Men det torde finnas människor som du mår bättre av i längden. Ät och sov, tänk inte för mycket. Vänta. Bli inte spattig. Akta dig för psykologer.
dödskarp 2005-05-23 02:59
Och med dessa ord avslutar vi kvällens sändningar och önskar alla våra lyssnare en god natt. Kvällens sista skiva blir "Trumslagarnisse" med Harry Brandelius, en skiva som fördriver allt hjärtesjukt grubblande. Take it away, Harry..
Cassius Clay 2005-05-23 11:16
ah, bra ord dödskarp. det känns okej nu.. jag vill vara singel, och fri. det är jävligt fint. men jag har svårt att förstå henne, och det pirrar i magen på något konstigt sätt.. att hon satt och grät jättelänge och sa "klart som fan att jag kommer sakna dig när du är i Australien.. det fattar väl vem som helst.."... och sen.. jag får det inte att gå ihop, även om det säkert är mer logiskt än 1+1.
kotscho 2005-05-23 11:23
crawling in my skin these wounds, they will not heal
Cassius Clay 2005-05-23 11:27
den här tjejen har fått tre trådar.. * "Blandband för ett sårat hjärta" * ...(kommer inte på) * Singel alla trådar har varit väldigt kaotiska.

u.n.p.o.c.. 2005-05-23 12:45
Hur är det med dig idag Cassius? Jag råkade somna, därför svarade jag inte på MSN! :)
Yakko 2005-05-23 18:37
Ja Cassius, hur är det idag?
Cassius Clay 2005-05-23 19:13
unpoc & yakko: det är väl bättre.. allt känns okay.. hon kom och satte sig på ett café, där jag satt.. med mina kompisar.. alla blev tysta.. och hon kramade mig, och började nästan gråta, och frågade om jag ville sova i lägenheten.. när jag ändå behövde packa ihop.. och om hon skulle hjälpa mig.. jag sa nej.. :) sen så frågade hon om pengarna, som jag är skyldig henne sen hyran och sånt.. skitsamma, jag har hängt med vänner hela dagen och haft det bra.. tack..
Yakko 2005-05-23 20:26
Okej, skönt att höra. Hoppas det fortsätter vara bättre då. Lycka till!
Cassius Clay 2005-05-23 20:33
snackat med farsan nu, allt känns skitbra!! jag är bara nöjd att det inte blev vi två, så att jag skulle fastna här och inte plugga i lund, och inte flytta till tokyo, och allt det där som jag alltid har drömt om.. :) yakko: tack.. du är fin..
Nisse i Hökarängen 2005-05-23 21:13
"Keep your dreams, don't sell your soul" som Bobby G. säger... Inte för att det känns klockrent i den här situationen, men ändå...skönt att höra att du mår bättre i alla fall, Cassius.
Cassius Clay 2005-05-23 22:35
nisse: :)) sant!
Alister Grönkål. 2005-05-23 22:41
Ja det var gött o höra att du repat dig lite Cassius, skönt!!!
Cassius Clay 2005-05-23 22:43
idag, i sin korthet: hon: men ska du sova här från ons till tors? jag: men.. ihhh.. vi är inte tillsammans längre :) hon: vadå? tycker du att jag är dum? jag: nej... det är bara lite veligt.. hon: vadå, vi kan väl vara kompisar.. jag: ja, klart vi kan.. men det är inte så lätt.. bara så, så, så.. hon: vadå? :o jag: först tillsammans, sen kompisar, som om ingenting har hänt.. hon: mm, men jag menar bara så vi inte är ovänner.. jag: mm, jag går nu. ska dricka te. :) hon: natti, pysshej! jag: kram. --- jag skickade ett sms: "allt känns okay.. bara konstigt, men ändå rätt.. vi kanske borde ha gjort slut tidigare, men, men.. gjort är gjort.. ihh.. det var ändå skönt att vi inte drog ut på det mer.. soee, finjt. hej hej hej hej hej hej hej hej!! jag fixar flytten i veckan, när jag inte jobbar och så får du pengarna den 25:e så kan vi lägga allt bakom oss sen.." --- hon svarade: "ja, allt känns väl bra... men det är tung som fan att du ville att det skulle ta slut tidigare..det suger.." --- jag skickade det här, nyss: "Mmm, hej!"
maja 2005-05-23 22:46
Haha Cassius, det där sista var rätt så kyligt... Men det var kanske medvetet. Jag hatar sms ibland, de kan verkligen missuppfattas. Hade jag fått ett sms där det stod "Mmm, hej!" efter att själv ha skrivit det hon skrev, hade jag nog känt mig jävligt dissad.
Alister Grönkål. 2005-05-23 22:48
Mmm Maja du har faktiskt en poäng där :-)
SMÅLAND 2005-05-23 22:49
Det sms:et hade inte jag velat få. SMS dödar kärlek. Ensamhet har nog aldrig varit så här underbart. Slippa tjejer som bara sårar. Är otrogna eller ego eller snåla eller lögnare eller ja nåt.
Gecko 2005-05-23 22:49
jag hade aldrig kommunicerat med en nybliven ex-flickvän via SMS eller MSN. Särskilt inte med smileysar involverat.
lalala 2005-05-23 22:50
hehe Japp det var kyligt. Men ibland är det enda sättet... Själv är jag en sådan person som analyserar istortsätt alla SMS jag får. Speciellt från det motsatta könet. Samma när jag skriver dem. Det kan ta mig en halvdag att formulera ett sms. Då blir man extra besviken när det kommer ett svar efter 30sek som inehåller 3 ord.
SMÅLAND 2005-05-23 22:53
Haha, en halv dag för ett sms! Pekfingervalsen på mobilen? Om jag någon gång träffar någon igen jag vill träffa ska jag lova mig själv att inte skicka sms. Utan istället ringa och säga nåt i stil med: "Hej jag ville bara höra din röst och säga att du är knasfin".
maja 2005-05-23 22:55
Sms är ett dåligt sätt att kommunicera med någon man tycker om, det håller jag med om. Ska man skicka sms ska det åtminstone var väldigt genomtänkt och konkret, så att det inte kan misstolkas. Men är det viktiga saker man ska berätta, så varför inte ringa? Särskilt om man känner varandra väl. Däremot tycker jag det är helt okej, även om det är fegt, att skicka sms i början om man bara dejtar lite. Kan ju vara alldeles för nervöst att prata i telefon!
Alister Grönkål. 2005-05-23 22:57
Sms är bra, speciellt när man bara vill säga något litet eller bara var visa känslor lite finurligare. Sen kan det ju lätt bli fel med i såna gränslägen som innan och efter stabilitet i förhållanden, men däremellan kan ni ju inte klaga på sms:et som komplement eller?
lalala 2005-05-23 22:58
Småland: Nae men blir aldrig nöjd med hur jag formulerar mig. En halv dag har det bara tagit någon enstaka gång. Men är det en spännande flicka så måste smset var klockrent! Kan sitta och bolla smsider med en kompis hela dagar. Klart man önska att man bara kunde ringaupp. Tyvär blir det oftast ett sms i början för min del.
SMÅLAND 2005-05-23 23:00
som maja skriver. i början funkar det ja.
maja 2005-05-23 23:01
Precis. Sen gäller det ju att veta var gränsen går för vad man kan skriva i ett sms och vad som måste sägas. Och den gränsen är ju givetvis olika för olika personer.
Gecko 2005-05-23 23:03
Mitt senast skickade SMS: "Försök inte. Du satt och mastruberade till Rallarsving!" visserligen inte till nån som jag är kär i eller har ett förhållande med.
Benjamin Orff 2005-05-23 23:06
jag visste inte ens att cassius hade en flickvän/pojkvän. borde han inte ha gjort mer väsen av sig om det tidigare?
Cassius Clay 2005-05-23 23:11
benjamin: ohh, kolla Havanna.. trodde ni dog av allt.. plus att det var en hatad tråd om henne i början.. "Blandband för ett sårat hjärta".. när jag trodde att hon var borta, utan att ens ha variiiiit dääär..
Gecko 2005-05-23 23:13
du känns lite stirrig, Cassius, jag rekomenderar fortfarande att du söker upp en psykolog. (Och det är fortfarande inte för att vara elak)
Cassius Clay 2005-05-23 23:15
maja: mmm, kyligt.. men jag vill vara lite kall.. så att det är SLUT-slut.. inte bara slut och sen någonting mittemellan som ingen vet vad det är och som ingen av oss kommer att må bra av.. småland: jag vill döda den kärleken som finns kvar, så att hon bara ser att det faktiskt fanns någon kärlek förut.
Cassius Clay 2005-05-23 23:17
mmmm, men jag ska jobba imon.. på skolan.. med barn som iaf ser upp till mig.. och idag har jag snackat med farsan om att inte bli fast i en stad med villor och vovvosar och volvosar och han höll med.. och sen med morsan om att resa i höst.. och hon höll med.. de har varit min psykologhjälp.. plus mig själv som fattat att det var tur och skönt att det tog slut nu ändå..
Alister Grönkål. 2005-05-23 23:20
Finelifint!!
maja 2005-05-23 23:22
Cassius: Då är det kanske ok att vara kylig. Bara du är medveten om hur det kan uppfattas...
Cassius Clay 2005-05-23 23:25
maja: ja, men jag ville nästan att det skulle uppfattas kyligt.. vet inte varför iofs.. men för att hon ska veta att det faktiskt är slut.. och inte bara ha mig som en KK som hon kan göra sig av med när hon hittar ny, löjlig, stinkande, pojkvän. igen. :)

Kommentarer till "Singel 1 (Jag känner mig som Dorian Gray):
At 9:28 PM, Anonymous said...
fan, känner igen mig lite. söta sms, kyssar, kramar, sex, det är det som är grejen. tycker man olika om en sån grundläggande sak som VÄRME så är det lönlöst, man vill ha någon på samma nivå där, annars blir det hårt. man vet att man kan ha det bättre. mycket bättre. det är så jag säger det.
At 11:16 PM, Cassius Clay said...
fan vad bra sagt,, nu blev jag upprymd.. jag vill ha en tjej som är beroende av att jag håller om henne och viskar att jag älskar henne i hennes öra.. och ler vackert i kvällssolen bara för att jag sitter där och ler.. och jag ska älska henne varje dag och varje natt.. allt blir bra. och allt blir fint.

1 Comments:

At 4:14 PM, Anonymous Health and wellness Blog india said...

Thank you, that was just an awesome post!!!

 

Post a Comment

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com