Havanna - 2004.12.14

[Ever since I was 8 or 9 I've been standing on the shoreline]

Thursday, May 12, 2005

Släden, del 1.

Ge mig en penna och papper, så kan jag uthärda lidandets alla kval.

***

Det här ska jag göra i dag:

* Fixa 3014-bloggen.
* Maila några Lennart K. Hammar-mail.
* Fixa ett jävla jobb, och maila hon den där.
* Handla mat: 1. Knäckebröd, 2. Smör, 3. Corn flakes, 4. Sylt, 5. Raklödder, 6. Rakhyvlar.
* Köpa tågbiljett till Lund, för i morgon.
* Skriva ner till 700, på ”Tusen bra låtar”-listan.
* Läsa igenom min ”Släden”-text. Korrigera, skriva lite mer.
* Fixa ett fanzine. NU! Nu, nu, nu.
* Börja skriva en resesklidring om tiden i Indien.
* Skriva på listan, den jävla listan. Vad jag är trött på den, nu. Men den måste bli klar, annars ligger den bara där. Skräpar, med stora svarta hål. Jävla hål. Jävla mig.

***

Jag har tänkt skriva det här i halva mitt liv. Men det har inte blivit av. Eller, aaa, jag skriver. Sen raderar jag. Eller, ooo, jag skriver om Indien, sen går jag därifrån. Och orden som fastnar handlar om andra saker. Om att inte passa in, om framtiden. Men Indien som Indien, det Indien jag såg. Jag ska försöka. Så att jag kan ligga där, tjock, men svulten, titta på dom som tittar ner, och säga att ”jag försökte i alla fall”.

Mitt Indien, del 1.

Nej, nu tog det stopp igen.

Fan. Fan. Fan. Fan. Fan.

***

Skriver på ”Släden” ibland. Det är mitt hopp om att bli någonting. Om att skriva en bok. Det känns som att jag knuffar den framåt, det känns som att Henry och Lenny verkligen är JAG. Den handlar om dom. Den handlar om Henry och Lenny som knuffar en tung släde framåt, i ösregn och över en grusväg.

***

Släden, del 1:

Vägen var mjuk, och släden var tung. Regnet öste ner.

- Vart ska vi?
- Gå på.

***

Det här gjorde jag i dag:

* Orkade inte fixa 3014-bloggen.
* Mailade ca. 20 Lennart K. Hammar-mail, tio till tandläkare runt om i landet där jag skrev om Elsa, vars mamma hade sagt att man kunde få gonorre om man inte borstade tänderna. Och tio till konferenstolkar runt om i landet, där jag skrev om Elsa som undrade vad ”tjakhora” betyder för ”pappa kallar mamma för det”. Inte fått något svar än, men hoppfull.
* Hon jag skulle ringa svarade inte.
* Handlade mat: 1. Vitlökspulver, 2. Oregano, 3. Corn flakes, 4. Champinjoner, 5. Tre
gullökar, 6. Lax, 7. Smör.
* Köpte tågbiljett till Lund, ska hälsa på syrran. Kommer alltså att vara borta från Havanna
över helgen. Biljetten kostade bara 150 spänn. Bra va?
* Skrev ner till 730 på listan: http://madamegeorge.blogspot.com
* Skrev inte på ”Listan”. Ha, orkar inte.

Har inte hunnit gjort allt, alls. Men vad fan, natten är ung. Och jag har te. Te. Te. Och cigarrer från Burma!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com