Havanna - 2004.12.14

[Ever since I was 8 or 9 I've been standing on the shoreline]

Wednesday, May 25, 2005

What becomes of the broken hearted

Singel för några månader sen, sedan tillsammans igen...efter några timmar, tills jag ringde henne igen (http://www.dagensskiva.com/discuss.asp?diskid=749359)

Cassius Clay 2005-04-09 18:09
så som det känns nu. en bra låt också. men, hej, 7 månader. tack för allt. det tog slut idag. nu lyssnar jag på den här låten, på repeat. fuck me! vi tog ett gemensamt beslut, jag sa "vi skiter i det". och ville att hon skulle säga emot, men den här dagen, den här gången, sa hon bara "okay". och sen lade vi på. sa "hej då och ha det fint". nu sitter jag här. again.
Cassius Clay 2005-04-09 18:14
och alltså, ni kan säga allt det där. jag gjorde ingenting. jag ropade att jag var ett psykfall, att jag skulle dö, att jag skulle lägga mig på spåret och låta tåget köra över mig, sen kan ni dela upp delarna och begrava de en och en. för mig spelar aldrig sånt någon jävla roll. men, man kan ju ha ett förhållande och säga att allt är bra i 40 år, men det är inte kärlek. och kärlek utan passion är ingenting, förhållande utan passion är bara en jävla fångenskap. jag antar att jag är fri nu. jag är iaf fri. men jagar någon som kan fånga mig igen, letar efter en plats att kura ihop sig i. jag kunde kysst henne ikväll, jag kunde kysst henne nu, men det är ingenting, jag är fri och jag kunde kysst henne nu, men jag ville bli kysst för vem jag var. och älskad för att bli räddad och kärleken var väl inte redo än.- DAH; DAH; DAH! jag är full och kan stirra rakt fram. HEy, Hey, HEy! those days. Kinks - Days. jag är iaf fri. fy fan för friheten!
Cassius Clay 2005-04-09 18:16
Jag ville ha kärleken som den var på film. Hon ville leva sitt liv.
Cassius Clay 2005-04-09 18:18
fan, förlåt igen. jag borde hålla mig till Havanna.. men det är så ensamt där.. vill lyssna på Daniel Johnstons - True love will find you in the end.. hmm.. allt rullar förbi. bara, svårt att förstå. ska till Haket ändå! Haket ikväll. bli full och dansa!
Cassius Clay 2005-04-09 18:20
fan, jag ringer henne nu.
nils 2005-04-09 18:26
Länk
SickMonkey 2005-04-09 18:37
hästmyror är INTE att leka med. man kan tycka att det låter sött, hästar och myror liksom. men det är inget sött över en 500-kilos myra.
nils 2005-04-09 18:39
Söta var för sig, men inte i kombination.
mongopop 2005-04-09 18:45
true love will find you in the end är en av a boy named thors favoritlåtar. oh jason!
Cassius Clay 2005-04-09 18:45
fuck you! DRA härifrån!
mongopop 2005-04-09 18:46
förlåt.
Cassius Clay 2005-04-09 18:46
mongopop: sa inte till dig, sorry. :p
SickMonkey 2005-04-09 18:48
ha! jag tänker inte vara allvarlig någonstans. menar du förresten inte "what becomes of the broken hearted"?
Alister Grönkål. 2005-04-09 18:52
Ahh fan trist Mr Cassius! Gräv inte ner dig nu bara, sup dig glad och hångla sönder läpparna med nån annan fin ikväll bara för att.. Nu ska jag iväg o påbörja los supos, o glömma pissprov o annan skit.
Kantor Wilhelmsson 2005-04-09 23:03
Beklagar Cassius. Här får du några gamla låtar av mig: Doug Martsch - Heart (Things Never Shared) Tindersticks - The Not Knowing Broken Social Scene - Anthems for a seventeen-year old girl The Dismemberment Plan - The Face of the Earth Radio Dept. - It's been eight years Frédéric Chopin - Skymningsetüden
Gecko 2005-04-09 23:24
jag citerar Stig Dagerman: ”När depressionen kommer över mig blir jag slav under den. Min högsta strävan blir att hålla den kvar, min största lust att känna att mitt enda värde låg i det jag tror jag förlorat: förmågan att pressa skönhet ur förtvivlan, min olust och mina svagheter. Med bitter fröjd vill jag se mina hus fall i ruiner och mig själv insnöad i glömska. -Men depressionen har sju askar och i den sjunde ligger en kniv, ett rakblad, ett gift, ett djupt vatten och ett språng från stor höjd. Jag slutar med att bli slav under alla dessa dödens redskap. De följer mig som hundar eller jag dem som en hund. Och jag tycker mig fatta, att självmordet är det enda beviset för människans frihet.” - Stig Dagerman, ur ”Vårt behov av tröst är omättligt”
Miska 2005-04-09 23:28
Varför läsa sånt här Gecko?
SickMonkey 2005-04-09 23:33
kanske för att man bär sin depression som en chic goth-accessoar..?
Gecko 2005-04-09 23:33
Nu läste jag visserligen en biografi över Stig Dagermans liv, men jag gillar Stig Dagerman. Varför? Jag tror att jag måste skaffa mig så mycket kunskap som möjligt om hur det är att ständigt leva som en självmördare. Inte någon som nödvändigtvis tar livet av sig, men som hela tiden trevar på lådan till köksknivarna, som flera gånger är på väg till badrumsskåpet och giftburkarna, någon som gång på gång lägger upp rep för att göra en strypsnara, men som kanske aldrig gör något åt sin ångest. nu blev det lite pretentiöst här.
Gecko 2005-04-09 23:36
jag pratar rätt sällan med människor om att jag vill ta livet av mig nuförtiden, med vissa gör jag det, men det är ingenting jag delar av mig med ofta längre, men det gnager hela tiden på mig och det har ingenting att göra med nån "chic goth accessoar".
alternative carpark 2005-04-10 00:23
Fan Cassius. Tack för inlägget. Hoppas du klarar det och inte ringer henne. Jag är på min 4:e månad sen det tog slut och jag skriver fortfarande till henne trots att hon inte svarar och trots att hon hittat en ny och är lyckligare än någonsin. Och det var JAG som gjorde slut... när jag väl ångrade mig var det för sent. det är bättre utan. det måste vara det, det var ju bra förut.
Macca 2005-04-10 01:24
because we're young because we're gone
Cassius Clay 2005-04-10 18:01
tack, ni är söta.. tack tack tack.. det känns fint.. det känns bara som att jag slarvat bort allt.. hon älskade mig iaf. .:p puss på er, ni är fina.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com