Havanna - 2004.12.14

[Ever since I was 8 or 9 I've been standing on the shoreline]

Saturday, October 22, 2005

Bakbundna

Vi som aldrig far nog
det har mer
blivit ett spel for galleriet
dar nagra klar av sig
och nagra tittar pa
sminkar jag hela kroppen
ren
fran arr & blamarken
for vi som aldrig fick nog
hamnar alltid bakbundna
langst in i bagageutrymmet
av en bil
pa vag ut ur stan
i minst 150 knyck
mot okant mal

med vaskan packad
slar jag mig ner
och bygger ett hem
av allt som ror sig
till att fanga kanslan
av att sitta still

som musslorna
pa botten av an

dom doper orkaner
efter barn
jag doper mig sjalv
likadant
ingen kan saga
att jag inte visste
vad jag holl pa med

var bara ett spel
for galleriet

sa ta mig da

ta mig sa javla hart

please
please
please

me

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com