Havanna - 2004.12.14

[Ever since I was 8 or 9 I've been standing on the shoreline]

Saturday, October 22, 2005

Nummer tre

Och jag ska veva mina armar motsols
for en dag
brinner vi upp

du och jag

det spelar ingen roll hur manga
sma fontaner det finns
folk kommer alltid vanta pa den
storsta fontanen
att lyfta hogst

det spelar ingen roll
vart jag gar
folk kommer alltid vanta pa det som
kommer efterat

jag behover inte ditt kon
for att foroka mig
vi kan stryka ett streck over
hela historien

du med dina tygstycken
jag med mina ord

sex ar till for dom som
inte vet

hur
det
kanns

att sitta med armarna i kors
nar gamla broar branns

ett plus ett ar
lika med tva

jag har aldrig
gillat den
ekvationen
for
vad hande
med nummer tre

Eda
Eda

nar man har atit
en
red hot chili pepper
och lapparna branns
tungan vill ut
och det finns folk
som sager
att dom dricker ol
for att sona sina
brott
spelar ingen roll
hur manga manniskor
jag dodat
spelar ingen roll
hur manga grona
salladsblad
paprikor
gurkor
tomater
det finns
jag kommer ata
mina roda
chili
peppers
anda
for att kanna hur det kanns
nar hjartat
vander sig om
for att
se

vad som inte fick
plats
vad som glomdes
bort
vad som blev
kvar

spelar ingen roll
hur manga stora tenorer det finns
folk kommer alltid sitta kvar
och vanta
pa den minsta tenoren
att sjunga fel

dom bygger en bro under stan
och jag vill inte vara med

har
kvar

radda mig

for jag vet hur allt fungerar

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com