Havanna - 2004.12.14

[Ever since I was 8 or 9 I've been standing on the shoreline]

Saturday, October 22, 2005

PISTOLEN

Sa that was it, natten igar var skor som en porslinskula och jag jonglerade med alla stenar jag tidigare bara sparkat framfor mig, med trasiga skor, pa vag till skolan, med vaskan fullpackad med tentor, skeva ord, felstavade meningar, kass uppbyggnad, och nergangna larares oroliga blickar pa killen langst bak som alltid kollade at fel hall, ut genom fonstret, med armarna utslagna pa bankarna dar nagra andra hade klottrat sma streckgubbar om hitta ratt och lyckas till slut, huvudet av, och utanfor stod dom som jonglerade, i Hangzhou och Brad fran England sa YOU KNOW WHAT I MEAN, i varje mening och bredvid honom stod Glory fran San Fransisco med sitt morka har, och han sag ut precis som killen i Waking life som alltid svavade fran scen till scen och han var alltid som mig, trodde jag och bredvid honom stod Chris fran Indianapolis och Timm fran Tyskland och vi snackade om amerikanen fran Texas som satt har precis innan oss och sa till oss att svarta manniskor har lagre IQ och att det var sant och att Sverige hade svammats over av gangvaldtackter sen muslimerna kom hit och jag forsokte fa han att saga vart han hade last det men han sa bara att det inte spelade nagon roll och fortsatte och Timm fran Tyskland spelade med och sa att den tyska regeringen sa samma sak om judarna och Texas holl med och sa att det var intressant och Timm sa att det var Hitlers regering som sa sa och flakte ut ett sarkistiskt javla skratt och Texas sa bara WELL och hans kinesiska flickvan kom dit och Lora fran England som ar nudist och 50 bast fragade om dom inte skulle ha barn och nar hon satt bredvid sa han NEJ jag gillar inte den iden om att mixa raser och jag vet manga som har gjort det och dom ANGRAR sig nu och vi satt tysta och amerikanen forsvann till ett spel med kort dar Saddam Hussein var hjarter ESS och jag spelade med honom och vann sen forsvann jag ut till dom som stod kvar och dom sa hey man TEXAS is a fucking asshole och jag holl med och sen blev det tyst och Chris borjade snacka om ZLATAN och klacken mot Italien och om jag inte fick tarar i ogonen och sa att den javla klacken ar klimaxet i mitt liv och kanske det basta minnet ever nar jag stod pa graset i Hultsfred och skrek med alla andra som ocksa var dar och vi skrek for vi sag nagonting pa skarmen som betydde nagonting och som formodligen kunde radda vara liv och vi dansade den natten och sjong sanger om Zlatan och jag sa allt det till dom och dom holl med och jag snackade om malet mot Breda och vi snackade om Maradona efter det ungefar som att B alltid kommer efter A i alfabetet och sen sa alla tillsammans att Zlatan kunde bli bast i varlden och redan var mycket battre an Del Piero, sa klart.

Sen blev det tyst igen.

Och Chris sa JAG vet inte om ni gillar det, men jag lyssnar pa Bob Dylan, och vi droppade bandnamn i en timme och Glory forklarade hela Arcade Fires debutalbum och jag ville fraga dom om Antony & the Johnsons men glomde av, that, shit, och vi snackad om Bob Dylan igen, oppnade annu en ol och sa favoritlatar och Glory sa att hans favoritlat var en bootlegg med Tangled up in blue och Brad sa jag ar mer av en Blood on the tracks-kille och lutade sig bakat som om en orkan hade blast rakt in i hans fejs, och det regnade stora droppar av saliv rakt ner fran himmelen nar jag sa att Blood on the tracks ar fucking BRA och Chris sa Lay lady lay och jag sa Like a rolling stone och dom sa AHHHH, that's an easy way out och jag sa MEN VADADA och log och dar stod vi, fem halvfulla killar i Hangzhou och snackade om Bob Dylan och Chris snackade om alla folk han mott som sa att Johnny Cash var battre an Bob Dylan och Brad sa att Cash skrev I wanted man med Bob Dylan och vi kom alla overens om att det var sa och om att aven The Beatles var influerade av Bob Dylan och regnet fortsatte att osa ner och klockan blev over 12, olen tog slut och vi gick till en bar dar kineserna dansade som idioter och dar DJ'n stod i mitten med en Che Guevara-t-shirt i rosa neon och sjong varje latrad en sekund innan hogtalarna skravlade ut dom och dansgolvet rorde sig upp och ner och pa bordet bredvid satt dom sotaste tva kineiska flickorna och holl varandra i handen och svingade huvudet fran topp till ta och svangde med armarna som om dom simmade motstroms pa den gula floden och vi bestallde in forsta rundan med 12 ol till vart bord och fick ett stort fat med frukt pa kopet och vattenmeloner, vindruvor, honungmeloner, allt, och vi dansade och motte tva andra tyskar och nagra kineser som skalade i varje klunk och vi skalade med dom och jag log fortfarande over blotta tanken pa att har star jag nu med sa har manga manniskor i Hangzhou och jonglerar med stenarna som jag en gang sparkade framfor mig och jag var sa lycklig sa jag gick ut till affaren mitt emot och kopte ett paket cigaretter till var och en och dom sa MAAAAN, Glory sa, MAAAAN, varfor mottes vi inte innan, du ar en av fa jag verkligen skulle vilja resa med och Timm sa att det ocksa var sa och jag var bara sa lycklig som ett litet barn i en leksaksaffar kunde bli och allt jag sag betydde nagonting och blev mina leksaker i leken med tid och jag lutade mig over bordet till Brad och sa MAAAAAN, we know time, we know time som Dean en gang lutade sig over ratten och skrek det for sig sjalv och for alla som satt bredvid sa att orden fastnade som imma pa vindrutan och jag inbillade mig att det var precis likadant nu och Brad sag ut som Jack Black och jag vagade inte saga till honom som nar jag sag Goran Johansson pa en avgata i Shanghai och bara sa hej men inte vagade saga ar du Goran Johansson fran GBG for jag tankte tank om det inte ar han och da har han sakert hort det sa manga ganger forut, for manga ganger, och jag sa det till Glory som sa att han tankte precis samma sak och Timm fran Tyskland sa att han var for lang for dansgolvet som en guppande boj pa ett boljande hav och jag fragade hur lang han var och han sa 1 meter och 93 cm och jag sa OH WELL och vi drack upp olen och gick till nasta bar.

Vi satt dar och bestallde in 6 ol for 15 spann och borjade snacka om att Kina skulle invadera Taiwan och om massakern i Nanjing 1938 nar japanerna dodade 300.000 kineser pa bara nagra dagar och valdtog alla kvinnor, tjejer, barn, och det var en tysk general som var dar och han sa att han aldrig hade sett nagot liknande varken dar eller i ghettona pa andra sidan muren och varfor laste vi inte om det i historiebockerna och jag berattade historien om GBG nar jag nastan slogs ner och jagades men hann ifran dom javlarna som sa att det inte alls var sa och vi behover inga anledningar precis som Texas hade sagt forut och dom predikerade for en utopi dar vita sitter ner nar alla andra springer runt omkring, fuck dom, fuck dom, och vid bardisken satt en tjej och grat och en kille kom och holl om henne och i samma sekund utbrot varsta javla slagsmalet och Chris ville rycka in men vi hejdade honom, det var local people som hade sina egna problem och for att inte gora sakerna varre satt vi bredvid och holl med och fem killar mot fem killar och dom ryckte undan den mest hetsiga och sa at honom at ga upp till andra vaningen och dom andra fem foljde efter honom upp och tjejen grat lika mycket som forut och killen holl om henne fortfarande och bakom dom satt vi och fem minuter senare kom den hetsiga killen nedragglande fran trappan och i sin hand haller han en fucking javla PISTOL som han riktar mot tjejen och vi sitter precis bakom och dom sager nagotning pa kinesiska och alla tystnar och jag sitter vid bordet helt javla stilla och sager DO YOU SEE THE PISTOL DO YOU SEE THE PISTOL DO YOU SEE THE PISTOL och om inte tjejen har ett hjarta av stal som stoppar kulan sa skulle den komma rakt mot oss och i tio sekunder star dom bara dar och allt ar kusligt javla tyst och jag ar for skarrad for att ens rora mig och ingen annan ror sig heller och det kanns som en evighet innan mannen tar nagra steg at vanster och vi ar inte langra i farozonen for en kula och sen springer han ut och vi sitter bara dar och forsoker snacka om nagonting annat men det blir alltid samma sak och vi borjar snacka om Michael Moores filmer och vi haller alla med att han ar bara for mycket av en clown for att tas pa allvar och vi dricker upp alla olen och Glory koper en till ol for mig bara for att han maste bjuda tillbaka pa ciggen jag kopte till honom och jag sager NEJ NEJ NEJ och han sager YES of course, och vi lamnar klubben och klockan ar kanske 3 och vi gar in mot stan.

Och jag och Glory snackar om nar kanadensaren yrade runt som en javla Charlie Chaplin i parken efter en public toilet och vi sa MEN PISSA HAR, det ar en buske dar, och han sa nej nej jag vill ga till en public toilet och efter 20 minuter kom han tillbaka och vi fragade HITTADE du nagon toalett och han sa nej och jag var tvungen att skita, sen fragade vi inte mer, det rackte sa och vi skrattade at det och borjade prata om Jeltsin och gangen da jag at en kinesisk javla red hot chili pepper och tuggade och kanslan efter det bar jag med mig som om den sitter kvar i halsgropen och lapparna brande och tungen exploderade och jag kunde inte gora nagonting annat an att forsoka bita av min tunga och svalja den, vi hittade en restautang och bestallde in fem ratter mat och satt dar till klockan 5 pa morgonen och sen gick vi hem, till hostellet, sa hej da och vi maste ses igen.

Glory sa att han kanske kommer till Sverige och jag sa att han kunde stanna hos mig for free. Timm sa att han kanske ocksa kommer, och jag sa att han kunde stanna hos mig for free.

Jag kande mig som varsta billiga hallicken; men jag alskade det.

Regnet avtog och jag stangde dorren till dormitoryt sa lost jag kunde, for att inte vacka nagon annan. Ramlade in i sangen, och somnade efter tva sekunder, hogst.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com