Havanna - 2004.12.14

[Ever since I was 8 or 9 I've been standing on the shoreline]

Tuesday, October 25, 2005

Chris

Jag kom till Tyler klockan 10 och satte ner min vaska bredvid sangen och vi kopte ol fran affaren mitt emot, dar en liten man med trasiga tander star och saljer varor dygnet runt, i ett skjul och vi slog vad om vem som skulle dricka mest och kopte tre var och jag satte mig i soffan och han satte sig i sangen och vi borjade dricka och tanda cigaretterna sa att roken samlade sig som stackmoln langs taket och jag finlirade mina rokringar och han hade YAHOO webradio pa, fran rummet tatt intill och dom spelade Postal Service och han sa att dom var bra och vi drack ol och efter det sjong han hela Sleepin in och "there were any mysteries of WHO SHOT JOHN F KENNEDY it was just a man with something to prove" och jag lag ner i soffan och drack mina ol och vi snackade om att resa genom hela varlden tillsammans, forever, och om att vara barn skulle bli kompisar och allt sant dar med samma melankoliska overtygande rost som man har nar man druckit nagra ol och vi trodde att det skulle bli sa, dom skulle ga i samma skola, dagis, gymnasium och allt skulle bli bra och vi gick ner och kopte nagra ol till och han kopte ett sexpack och vi at nudlar pa gatan utanfor affaren och en gammal dam stod och stekte flask hela natten sa dom och vid nagra plaststolar och ett uppfallt bord satt en kille fran Mongolia som sa att vi skulle satta oss dar och bredvid honom satt hans flickvan och hon var den sotaste tjejen som fanns, som en barbie-docka med morkt har och dom forsokte lara oss att rakna till fem pa kinesiska och jag sa att jag visste vem Jao Ming var, basketspelaren och dom skrattade och sa att varat uttal var sadar och jag sa whatever och vi bjod dom pa ol och han betalade vara nudlar och larde oss saga skal pa kinesiska och jag larde dom saga skal pa svenska och det GAMPI pa kinesiska och jag kunde inte sluta saga det for det var ett fint ord och tjejen skrattade och jag skrattade och ville saga att hon var sot och sa oskuldsfull men visste inte hur man sa sa jag fortsatte saga GAMPI hela tiden och damen med nudlarna stekte flaskbit efter flaskbit och stoppade dom i stora skalar med nudlar och alla slags manniskor stannade dar och at, taxichaufforer, polisman, fulla ungdomar, och efter det gick vi upp och fortsatte dricka ol och jag somnade i soffan och vaknade av att Tyler satt bredvid och skrattade och sa JAG VANN och jag sa DU VANN och gick och la mig i min sang och klockan var kanske halv 5 och han oppnade sexpacket och pa morgonen vaknade jag upp med en lapp pa kudden och Tyler skrev VACK mig nar du vaknar sa ringer jag CHRIS och fixar lunch och jag vackte honom klockan halv 1 och han ringde Chris som forklarade vagen och Tyler sa att han hade druckit upp hela sexpacket och fragade om hans ogon sag roda ut och jag sa att det var okay och vi tog taxin som stannade utanfor ett hotell och dar stod Chris och vantade, med nagra australiensare och vi gick in och satte oss och bestallde in tva stora melon-milkshakes och duvvingar och dom kom ut med tva hela duvor pa ett fat och australiensaren sa att det var darfor det inte fanns nagra duvor har och Chris bestallde in 20 olika ratter som kycklingfile och blackfiskarmar och vi at och at och at och efter det betalade han hela notan och Tyler sa historien IGEN om den indiska familjen som kom till Kanada pa Halloween och undrade varfor alla betedde sig sa konstigt och gick i sana konstiga klader och jag fyllde i att dagen efter sa gjorde den indiska familjen likadant for att passa in och sen gick vi ut och Chris forklarade vagen till Wulin road och jag gick dit och allt var precis som forut och jag satte mig pa en bank och tittade pa alla som gick forbi, som om jag foddes dar.

Jag foddes nog dar.

Igar.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com