Havanna - 2004.12.14

[Ever since I was 8 or 9 I've been standing on the shoreline]

Tuesday, April 18, 2006

1165. Mmm.

Dom snackar om Nietzsche och sånt. Dom snackar om såna som förändrat världen.
Jag snackar om Lotta och Louise. Jag snackar om dom som jag vill knulla med, ibland.
Det gör mig inte till en bättre människa. Men knappast inte till en sämre heller.
Alla vill ju ha sex ibland. Det är därför vi är här.
Det var därför Nietzsche skrev.
Och han skrev.
Och skrev.
Skrev.
Om sånt han inte kunde få tag på.
Om sånt han inte kunde fånga.
Och har ni tänkt på hur allt som har skapats här i världen, har skapats för att fånga det som flyger så oförtjänt, förbi. Så lättvindigt och oberört förbi våra fönster. När vi sitter inomhus och tittar på.
Som konstnären putsar sin egen spegelbild, döper den till Den sista nattvarden.
Och kallar det för konst.
Vi är alla konstnärer.
Och allt vi ser är en del av våra verk, av våra liv.
En del av oss, och en del av våra beslut.
När vi säger; ska vi knulla idag.
Och någon svarar; nej.
Är du säker?
Ja.
Men snälla då, du får en miljon.
Okej då.
Och en nattvard till.
Vad snygg du är.
Du är så våt.
Du är full. Och jag är kåt.
Ta några klunkar till.
Och hela framtiden är vår.
Vi passar så bra ihop.
Gör det ont?
Mmm.
Gör det ont?
Mmm.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com