Havanna - 2004.12.14

[Ever since I was 8 or 9 I've been standing on the shoreline]

Tuesday, January 02, 2007

1486. Ett år

1 januari

En gång när jag var liten kom Jehovas vittnen till vår dörr. Farsan öppnade och dom frågade om dom fick stiga på. Farsan sa att det var okej, och efter ett tag frågade dom om farsan trodde på gud. Farsan svarade att han trodde på vackert väder, och log. Jehovas vittnen gick igen. Jag och farsan satte oss vid köksbordet, han drack kaffe och jag drack saft och farsan berättade om en gång när farmor och farfar gjorde en bussresa genom Norge och farfar blev jagad av en älg.


2 januari

En gång när jag var liten tog min storebrorsa med mig till kusten. Jag hade tagit på mig dom finaste kläderna. Han sa att han skulle visa mig Danmark, men det var molnigt den dagen så vi såg inte ända fram. Brorsan pekade åt ett håll och sa att där borta någonstans ligger Danmark. Han frågade om jag såg och jag låtsades att jag såg och svarade: jag tror jag ser Danmark. Vi åkte hem igen. Det var krig på TV:n och mamma och pappa bråkade om fjärrkontrollen.

1 Comments:

At 9:17 PM, Anonymous Anonymous said...

Det var hemskt fina små betraktelser.

Keep it up, dude.

 

Post a Comment

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com