Havanna - 2004.12.14

[Ever since I was 8 or 9 I've been standing on the shoreline]

Sunday, May 29, 2005

Singel, 3 (om saker att INTE göra)

Cassius Clay 2005-05-23 23:36
nu finns fortsättningen av tråden kopierad och uppe på Havanna igen.. alltså, Länk ..tack för att ni är här.. när ni har några problem så ska jag vara där och hjälpa er!! sena kvällar och hela nätter!! :)
Cassius Clay 2005-05-23 23:40
jag veeeeeet inte... är KK bra? att va? om vi har det på samma nivå... svara, svara? :ooo
kamrat ice age 2005-05-23 23:43
Cassius Clay-> mail skickat...
kamrat ice age 2005-05-23 23:43
Cassius Clay-> mail skickat...
kamrat ice age 2005-05-23 23:43
Ett alltså...
Alister Grönkål. 2005-05-23 23:44
I det här fallet känns KK rent idiotiskt!! Snacka om att inte låta någon av er släppa taget..
maja 2005-05-23 23:44
Cassius: Jag har inte nån erfarenhet av det, men tror inte att det är bra att vara KK med nån man precis haft ett förhållande med. Kan nog vara jobbigt och för känslosamt. Tror inte att man kan gå från att ha ett förhållande till bara vara KK så snart efter.
maja 2005-05-23 23:48
Ja, lyssna på Alister Grönkål. för han rätt.
Teenage Caveman 2005-05-23 23:48
fantastiskt osmart att ha rtt kk förhållande. nån av er har ju förmodligen känslor kvar o kommer då hela tiden gå o hoppas på något mer.
Rokky 2005-05-23 23:49
Låter inte som en bra ide, Maja formulerade varför.
Cassius Clay 2005-05-23 23:49
maja & alister: nej, sant.. mmmhh.. ice age: tack, checkar nu!
Cassius Clay 2005-05-23 23:58
fan, fick några mail.. började nästan gråta.. Ni är sÅ jÄvlA FINA!!! fan, jag älskar er.. fan.. jag vill bara skratt högt nu och gråta.. hoppas att allt jag skriver efter det här, efter att mailen skickades.. varenda mail :).. hoppas inte det spelar någon roll för jag har redan gjort något som fått sånna fina mail.. fan.. att ni bryr er.. jag bryr mig om er och ska svara på varenda mail så bra jag kan.. maila gärna mer..alla.. jag ska försöka skriva en kärleksförklaring bara för att visa hur jag känner. tack tack tack..
Teenage Caveman 2005-05-23 23:58
jag menar , att leva i nån "sex and the city låtsasvärld" känns inte så eftersträvansvärt. överlåt det levernet för ickemänniskor-
Cassius Clay 2005-05-24 00:27
mmm... sant, jag ska nog akta mig.. ska sova nu.. natti, natti.. läser gamla sms och det river upp stora jävla hål i mitt inre.. det är nog inte bra att göra så.. fan.. fuck.. kuk.. jag är singelmannen.. jag måste komma in i singellivet och stadga mig där.. bli van.. tuff.. och bli min själv igen.. puss.. avslutar kvällen med en låtrad som säger allt om att kärleken är svår ohc jävlig och att det inte bara är att älska och stanna kvar, eller inte älska och dra, att kärleken aldrig ens i jävla helvetet är så enkel: (tack Wars..) "och vad vet du om kärleken förrän du förgäves hatat den och vad vet du om hur hjärtat kan bränna för kärlek som inte kan dö men inte heller leva" Håkan Hellström
Nietzsche 2005-05-24 00:34
Sov riktigt gott Cassius!
Nisse i Hökarängen 2005-05-24 00:35
Jag vill också säga god natt till Nietzche innan jag kan sova gott...God natt, Nietzche.
Nietzsche 2005-05-24 00:43
Go'natt Nisse!
Nisse i Hökarängen 2005-05-24 00:44
Där kom det, tack Nietzche...nu kan jag gå och lägga mig.
Nietzsche 2005-05-24 00:45
:)
Foxtown 2005-05-24 01:10
Jag vill bara säga att jag följt hela tråden och tycker synd om dig Cassius. Men det löser sig, som du säkerligen redan har märkt. Och i ärlighetens namn, när folk har gjort slut med mig har jag överdrivit lite för att få ut full nytta av mina sorgsna skivor och missförstådda manodepressiva sida. Men jag vet hur det känns. Håkan helar.
Yakko 2005-05-24 01:25
Vill sälla mig till ledet och avråda från KK. Varje gång jag varit dum nog att inbilla mig att ett sånt kan fungera har jag blivit rejält sårad. Fast ioförsig, då är jag en blödig liten kille som grät när han såg Hitta Nemo...
Foxtown 2005-05-24 01:29
KK kan nog vara det sämsta. Förhållandets motsvarighet till sukketer. Det är inte lika gott och det blir bara jobbigt i längden (på något sätt). Bättre att låta det vara slut-slut som det heter.
seamus 2005-05-24 01:38
kk är det värsta dumma man kan ägna sig åt. antingen det gäller ett ex eller någon annan! man bedrar bara sig själv och riskerar såra någon annan. i de flesta kk-förhållanden vill den ena parten något annat men håller god min och hoppas - annars skulle inte förhållandet fortleva! believe me...
magnys 2005-05-24 10:02
Har inte haft någon kk, tror inte jag får ut så mycket av att ha regelbundet sex med någon jag inte tycker om. ONS är ju en sak, men att fortsätta "hålla på" om man inte är kär i personen i fråga är helt oförståeligt, iaf för mig.
antz 2005-05-24 10:08
jag håller med det som har skrivits om kk-förhållanden. det är så otroligt skabbigt: det fungerar om båda parter känner lika mycket för varandra och ingen egentligen vill "mer". problemet är att det aldrig någonsin är fallet. att vara kk med ett ex som man egentligen fortfarande känner för är något av det mest destruktiva man kan göra mot sig själv, talar av egen erfarenhet.
magnys 2005-05-24 10:12
Vara kk med sitt ex låter som vansinne tycker jag, ingen förolämpning. Känns som att både vilja äta kakan och vilja ha den kvar, med risk för att låta pretto.
antz 2005-05-24 10:16
magnys; jo fast är man kär och uppe i det blå är det inte alltid man inser hur man borde agera förräns efteråt. plus att jag väl egentligen hade någon förhoppning om att vi skulle bli ihop igen.
magnys 2005-05-24 10:19
Ja jo, jag förstår. Just det har jag väl varit med om, kanske inte just att vara KK då men att man fortsätter träffas i hopp om att hon ska fall för en, även fast hon sagt att det inte kan bli något. Ack så naivt :p
lo and behold it is the empire of the night 2005-05-24 10:37
Are you loooonesome tonight...
CaranDache 2005-05-24 12:36
älskling när jag ser dig förändras allt du värmer upp allting som varit kallt du är som solsken efter regn jag har ingenting att ge dig men jag ber dig stanna kvar hos mig älskling när du är med mig går jag omkring i en dröm jag vågar visa dig allting som jag håller gömt när jag mår dåligt ger du mig tröst lägger huvudet mot ditt bröst och jag kan höra änglarna i din röst duuuu är det enda fina som finns kvar på denna jorden och nuuuu har jag samlat modet för att säga de svåraste orden jag älskar dig jag älskar dig
wyldmammoth 2005-05-24 22:21
Har först nu tagit mig igenom den här tråden. Skulle varit med när den var som hetast. Jag har en tendens att bli långdragen. Så ska fatta mig så kort jag kan. Jag blev också nyligen singel. Mitt förhållande tog slut för en månad sen då hon gjorde slut. Vi hade varit ihop ungefär exakt i 2 år. Bott tillsammans nästan hela den tiden. Hon var 15 när vi blev ihop (14 när vi började prata via internet, ett år innan vi träffades) och jag var 20 (lite bakgrundsinfo där,heh). Och hon var min första riktiga kärlek (och jag hennes). Jag ska inte försöka förklara vad som gick snett eller gå in på detaljer om förhålladet för det orkar jag inte. Istället ska jag säga att jag, efter ett liknande beteende som ditt Cassius, kom till insikt att det nog var bäst såhär, både för mig och för henne. Såklart vill jag inget hellre än fortfarande vara tillsammans med henne. Men det är inte riktigt så lätt. Speciellt inte när vi nu bor 110 mil ifrån varann, sen jag flyttade hem. Men jag har accepterat och förstår det hela (så gått det går). Det som är mest tråkigt just nu är att vi, som bästisar, inte kan umgås, pga avståndet. Fast hur mycket jag än kan älta det där om och om igen så är det såklart bra att vi är ifrån varann just nu. Och precis som du Cassius, vill jag hela tiden ha bekräftelse att jag betyder mycket för henne och att hon tycker om mig. Saker jag redan vet mycket väl, om jag bara tänkte till. För en och en halv vecka sen var jag uppe och hämtade mina grejer (bilresa på 240 mil sammanlagt) tillsammans med min storebror och hans flickvän. Jag längtade efter att få se henne igen och allt gick riktigt bra. Det var som vanligt. Vi skrattade och log och pratade på som goda vänner. Inget kändes dumt eller fel. Vid ett tillfälle var vi nog vara nära på att pussas rejält (såg hur hon kollade på mina läppar och känslan fanns där) men vi blev avbrutna, så blev det en snabb kyss lite senare och vi ett annat tillfälle var vi båda påväg att pussas av ren rutin men hejdade varandra. Dessa händelser ville såklart jag utreda och analysera över telefon (vi fick inte tillräckligt med tid tillsammans där uppe då vi hade långt kvar att resa den dagen och eftersom jag inte körde så kunde jag inte bestämma). Men till min besvikelse ville inte hon det. Enda hon sa, till min förtjusning, var att hon hade blivit kåt typ varje gång jag tog i henne. Vet inte hur ni tolkar det, men för mig är det något positivt. Fast såklart väldigt frustrerande också. Nu har jag i alla fall alla mina skivor hemma.
wyldmammoth 2005-05-24 22:21
Del.2 Annars är mitt mest nuvarande problem att jag ständigt tänker på henne (när jag inte har något att göra), undrar när hon ska ringa eller jag ska ringa henne och så fantiserar jag om när vi ska bli tillsammans igen (om ett år eller två). Så jag försöker kolla på tv (Scrubs och Rallarsving är bästa programmen just nu) och film så mycket som möjligt (kan låna 4 filmer från bibblan, Gratis!! i 3 dagar) Såklart blir det mycket musik också. Fast det har varit svårt med musiken i början (TTA funkade dock, fast jag inte blev så glad av det först) då nästan alla band sjunger om hur dum tjejen är och hur ledsen han är och sånt som den här tråden handlar om --> kärleksbeskymmer. Men nu går det bra. Vänner är jag fattig av just nu. Men i sommar när de flyttar närmare ska jag börja umgås och för första gången börja gå ut (i och med rökförbudet på klubbar) och ha trevligt (inte dricka, sxe!). Jag är ganska tråkig annars. Men jag ska bättre mig! Angående KK vet jag inte hur förhålla mig till det. Jag och mitt ex ska träffas i sommar (på ett eller annat sätt) och chansen finns ju att det skulle hända något mer än vad nära vänner sysslar med. Vet inte hur jag skulle reagera och känna. Kan dock tänka mig att det inte kommer kännas så bra efteråt. Men kan inte säga säkert. Det är nog jag som får lida i vilket fall som helst. Jaja, nu har jag blivit sådär långdragen. Ingen kommer orkar läsa det här. päter och Cassius: Kram på er och klapp på ryggen! Ni kommer klara det! Med hjälp av vänner och nära och kära ska vi alla tre ta oss igenom detta, ta lärdom och bli starkare människor i kropp och själ. Något gott kommer komma ur detta! :)
wyldmammoth 2005-05-24 22:25
Var tvungen att dela upp mitt meddelande då det inte gick att posta det annars. Kanske det får fler av er att orka läsa det. Hoppas ni gör det i alla fall. Tog mig jag vet inte hur länge att skriva och formulera det. Någon slags respons är väldigt välkommen.
Saarni 2005-05-24 22:31
Du är en tönt! Räcker det? Släpp skrivandet kompis
wyldmammoth 2005-05-24 22:33
Det där var onödigt.
Cassius Clay 2005-05-24 23:24
wyld: aahh, fint.. läste allt.. :) lycka till i sommar.. jag fattar.. kan inte skriva så mkt mer att jag fattar och att det verkligen är fint.. hmmm.. nisse: :)) tack.. du är fin..
päter 2005-05-24 23:29
wyld; fint att du delade med dig. men funkar det verkligen att vara bästa vän med någon man älskat (och kanske fortfarande älskar)?
Alister Grönkål. 2005-05-24 23:34
wyldmammoth: Jaa de var en historia klart värd o glo igenom! Varför tänker man fan så mycket mer på de tiden efter det tagit slut trots att det var precis det man ville??? Hade det likadant sist. Jag är väldigt god vän med mitt ex, hon är tillsammans med en väldigt nära polare (det var jag som parade ihop de, hehe) och det funkar hur bra som helst. Eller tja, i början var väl han lite nojig men han har insett att det är kolugnt.
wyldmammoth 2005-05-25 00:16
Cassius: Tack! :) Jag förstår. Jag behövde skriva av mig. Och att du berättade om ditt fick mig att äntligen skriva om mitt, här. Fast jag, precis som päter, också tänkt starta en tråd här tätt efter det precis tagit slut. päter: Trevligt att du uppskattade det. Du orkar inte berätta lite om hur du har det nu? Du skrev att du inte mår så bra just nu, fortfarande. Det är väl olika för alla, hur det funkar, men både hon och jag vill fortsätta vara vänner och eftersom vi känner varann bättre än alla andra känner oss så känns det lite konstigt om vi inte skulle fortsätta vara bästa vänner. Visst är det svårare för mig än för henne, eftersom jag fortfarande är kär i henne, men det kommer väl bli bättre och i och med distansen vi har kanske det underlättar ännu mer. Fast vi inte är ett par längre, vill jag finnas där och vara en viktig del i hennes liv. Något annat skulle kännas väldigt konstigt. Om det skulle bli för svårt längre fram får åtgärder tas, antar jag. Alister: :) Kan inte svara på hur det är då man är den som gjorde slut eller ville att det skulle ta slut. Det har jag ännu inte gjort, och hoppas jag slipper. Men det är väl att man har tid att tänka och vara för sig själv (annars var man ju med henne, mest hela tiden) och har man inget bättre för sig, varför inte vältra sig i gamla minnen, oavsett om de är goda eller onda. Vilket väljs omedvetet, beroende på hur man vill må.
Alister Grönkål. 2005-05-25 00:24
wyld: joo sant de, man har lite mer tid att tänka och det är lätt att tänka på det man inte har men haft.
Cassius Clay 2005-05-25 00:26
wyld är så sympatisk så jag får gåshud. go on.. puss
Cassius Clay 2005-05-25 00:28
idag sa hon till mig: "Sluta tänk så mycket!" Då svarade jag: "Varför tänker du inte?"
Cassius Clay 2005-05-25 00:33
jag funderar på livet och döden.. men om.. då hade jag blivit stans största torsk.. tack för att ni finns, igen.. puss och godnatt.. nu ska jag läsa proust och verkligen försvinna ett tag :) natti!!
Alister Grönkål. 2005-05-25 00:40
go natt på dig!!! Ska läsa nya sen men den var lång så sparar till imon
wyldmammoth 2005-05-25 00:54
Cassius: Ooohh, det där kändes bra att läsa! :D Puss tillbaka på dig. "Sluta tänk så mycket!" Då svarade jag: "Varför tänker du inte?" Det där känner jag igen allt för väl! Undrar om det är en grabbgrej att tänka och analysera, i tjejers tycke, alldeles för mycket(?). Eller vad beror det på? Det är väl olika och behöver inte bero på kön. Men har det med hur starka känslor man har för den andra? Så den som inte tänker så mycket känner mindre starka känslor för den andra? Äh! Själv tycker jag det är svårt att bara låta saker vara. Finns det något att prata om vill jag oftast prata om det, ordentligt. Fast man kanske borde veta bättre, och inte alltid behöva prata om allt. Låta vissa saker vara, fast man vill veta. Trots man kanske inte få höra det man vill höra eller mår speciellt bra efteråt. Kämpa på Cassius! Prata med dina vänner och få råd, hjälp och stöd av dom! Om de inte är nog får du fortsätta berätta för oss och vi hjälper bäst vi kan :) Godnatt! Sov gott och dröm något härligt!
wyldmammoth 2005-05-25 01:32
Nu ska jag också lägga mig. Jag lämnar er med en sångtext jag finner passande med mina känslor för henne. Godnatt allihopa! "Why do I need you? it's a crying shame Why do I love you? you don't feel the same Why can't I have you, have you for my own? Since you've been gone I'm so alone But until that day I want you anyway I love you, and it's a crying shame You know that I love you I'll put NO one above you It's no use It's a crying shame Why am I lonely, each and every night? Even though I've cried I can't forget you I'm sorry Why do I love you, when you don't love me? I'll never forget you and it's a crying shame But until that day I want you anyway I love you, and it’s a crying shame It's a crying shame It's a crying shame"
Cassius Clay 2005-05-25 18:17
mmm fint wyld :))) nu idag, Martha rullar och knullar upp allt som rör sig. fan. Tom Waits - Martha. Som om varenda ord, skrevs i samma sits. jävla misär!
Cassius Clay 2005-05-25 18:18
"Well, I'm at the station, and I can't get on the train"
wyldmammoth 2005-05-26 00:37
Sitter och lyssnar på låter med titlar som "Wait till the summer", "About The Girl I Love", "I Need Love", "I Can't Go On", "I Need You"... Gör en inte precis något gott. Sen blev det låtar som "She Need Me", "Goodbye", "I Was A Fool" och "Why Did You Go?". Inte så passande att lyssna på. Vill inte bli depp. Men jag känner mig redan ensam så varför inte. Har inget här att göra egentligen. Borde stänga av datorn och lägga mig. Men vikarieförmedlingen har inte ringt på flera veckor så varför skulle de ringa imorgon. Kan lika gärna stanna uppe ett tag till. Tänker på tjejen alldeles för mycket. Nu har vi inte pratat sen i söndags. Har tänkt och hoppats på att hon ska ringa mig. Vilket hon säkert gör imorgon. Men om jag vill prata så är det bara att ringa. Fast det har jag inte gjort. Förstår inte riktigt varför jag inte gjort det. Nu tänker jag ännu mer på henne och undrar vad som händer i hennes liv och vad hon tänker på. Hon tänker knappast på mig lika mycket som jag tänker på henne. Nu lyssnar jag på Mario "Let Me Love You", som hon gillar. "You should let me love you. Let me be the one to, give you everything you want and need"
elongate the face to be swedish 2005-05-26 00:40
the horror, the horror...
wyldmammoth 2005-05-26 00:46
elongate: Mmm. Nu säger jag godnatt till er alla och avslutar men ännu en svidande positiv låttext: "Don't you tell me that you love me Don't you say that you're sorry, sorry about our love Don't you tell me you be good You know you wouldn't if you could, yo're no good you broke my heart No more kissin' No more huggin' No more baby No more lovin' Cry all night girl, I won't care You can’t hurt me, I won't be there You made me see that love's in vain I will never love again, cry again, no more No more kissin' No more huggin' No more baby No more lovin' Cry all night girl, I won't care You can't hurt me, I won't be there I won't be there I won't be there"
Gary Spineker 2005-05-26 03:39
Är det verkligen en schyrre-schysst taktik att begrava dig i självömkan? Hur kommer du ur det då? Å andra sidan, WTF do I know? 61.
wyldmammoth 2005-05-26 10:58
Gary: Nej, klart det inte är. Men ibland vill man och kanske till och med behöver det. Igår var inte så farligt. Till slut somnar man och dagen därpå är det glömt eller mindre påtagligt. I alla fall för min del då det gått ett tag sen det tog slut för min del. 61?
päter 2005-05-26 13:05
wyld; hur lång tid har runnit under broarna ses det tog slut? och förfan ni måste sluta länka till melankoliska poplåtar...dom blir min död. bäst (sämst) just nu är alla olyckliga klärlekslåtar med roy orbison. den karln alltså... jag tror jag känner precis som du, känner liksom att hon är den vettigaste och bästa människan jag någonsin träffat så då känns det ju väldigt dumt att inte vara vänner. men samtidigt känns det ju ganska jobbigt att vara kär i sin bästa vän. tror inte ens jag skulle klara av att prata på telefon (såvida jag inte är full)
antz 2005-05-26 13:11
mitt ex sen typ 1,5 år som jag inte haft kontakt med på snart ett år skickade ett mess till mig häromveckan. undrade hur det var med mig och så. varför liksom? jag raderade direkt, jag vill att hon ska tro att jag har glömt att hon existerar.
wyldmammoth 2005-05-26 13:48
päter: Lite mer än månad sen. Jag var tvungen att fara hem i början av april då hon kände hon behövde en paus. 3 veckor senare ringde hon och gjorde slut (inget konstigt med att hon gjorde slut över telefon, eftersom vi bor 110 mil ifrån varann numera). Alla funderingar och frågor jag hade att ställa redde vi ut allt eftersom, över telefon. Vilket hjälpte enormt! Annars hade jag varit ett vrak och antagit och spekulerat i tusentals grejer (speciellt eftersom hon träffat en ny kille, som hon nu visserligen inte hänger mer, och när vi har den där distansen mellan oss). Blivit galen och verkligen inte mått så bra som jag ändå gör just nu. Sen vet jag att hon vill ha mig som bästis precis som jag vill ha henne som bästis. Även om jag (inte så konstigt) vill höras oftare än hon vill. Och det kan hända att jag är mer intresserad av hur hon mår och vad som händer i hennes liv än hon är intresserad av mig. Men jag vet att hon menar väl och är betydligt mer sysselsatt än jag (som har all tid i världen att fundera och begrunda saker och ting) och kanske därför inte hinner med riktigt. Sen är det nog lite svårt för henne också. Speciellt när jag gråter i telefon. Men allt kommer bli bra! :D För dig är det 2 och en halv månad va päter? Om du inte har något emot att jag frågar: Varför tog det slut? Vill hon vara vän med dig?
wyldmammoth 2005-05-26 13:51
antz: Ibland får man sådana där infall och slänger iväg ett sms. Vet inte vad hon är för person eller vad hon gjort mot dig, men jag antar att du agerade rätt.
antz 2005-05-26 13:58
wyld; jo jag har själv varit på vägen att slänga iväg ett sånt där mess några gånger men lyckligtvis har jag hindrat mig själv i sista stund. när vi var ihop var hon otrogen med sitt ex efter en vecka. jävla svin. jag hatar henne.
päter 2005-05-26 14:00
wyld; mmm. 2½ månad. fast det känns likadant som när det hade gått 2 veckor liksom. det enda bra är att jag vant mig med att inte ha något att dela mitt liv med...typ. det tog slut för att ja...hon märkte väl kanske att hon inte var tillräckligt kär. fast det jobbiga är att samma sak hände i somras och då ångrade hon sig efter 2 månader och vi blev tillsammans igen. då trodde jag verkligen att det var vi för alltid. men ja. du kan ju tänka vilka tankar som snurrade/snurrar i mitt huvud när der återigen hade gått två månader. hon vill absolut vara vän med mig. jag tror hon tycker att jag är världens vettigaste och snällaste också...eller det vet jag att hon tycker det. och det känns ju bra.
wormed our way through 2005-05-26 14:07
asså, förlåt - men "bästis"?
antz 2005-05-26 14:11
jag tycker verkligen det är fantastiskt när folk lyckas vara kompisar efter att de har varit ihop. det är liksom ett så stort steg: från att ha varit ihop till att bli vänner. en total förändring av ens förhållande till en annan människa. men det är klart, har man varit kompisar ett tag innan man blev ihop är det kanske inte så svårt. wormed; Länk
päter 2005-05-26 14:11
ja. typ en sorts förkoertning för bästa vän. jämför daghem - dagis eller funktionalism - funkis. har du aldrig haft en bästis borde du se till att skaffa en...det är trevligt.
kotscho 2005-05-26 14:23
yag ar en festis
wormed our way through 2005-05-26 14:25
jag vet vad det är, det var mest bruket av ordet jag inte riktigt begrep. slutade man inte med det på mellanstadiet. jag har inga vänner.
wyldmammoth 2005-05-26 14:47
antz: Då förstår jag dig helt och hållet. Hade också raderat hennes sms, utan tvekan. päter: Usch! Låter inte bra det där. Vem vill liksom vänja sig vid att inte ha någon att dela sitt liv med. Jag har nog inte vant mig vid det och vill inte det heller. Hemsk tanke. Därför jag så gärna vill fortsätta ha henne i mitt liv och hålla god kontakt. (Nu ringde hon mig på mobilen. Hon hade håltimme. 20 minuter långt samtal. Hon frågade vad jag gjorde, hur jag mådde, vad jag gjort sen vi hördes sist och vad jag skulle göra i helgen. Jag frågade samma saker tillbaka och förutom lite andra småsaker så var det allt. Kändes inte så bra. Fick känslan av att hon har det jättebra och jag har det dåligt och att hon har mycket och kul saker att göra och jag har inget att göra. Det är ju så, ungefär. Och samtalet kändes väldigt kort och fattigt. Det var nog ändå ganska bra, bara att jag kände mig tråkig.) päter (forts.): Mitt ex gjorde också slut av den anledningen. Hon kände inte att hon var tillräckligt kär. Det är riktigt hemskt. Sen blev vi tillsammans när hon var väldigt ung och nu vill hon vara singel, så...ja. Aj aj, dubbel smärta där :/ Förstår att du fortfarande inte mår så bra. Har ni pratat igenom det hela ordentligt så ni båda vet var ni står och hur ni känner, tycker och tänker? Bra att hon känner så och att du vet om det :)
Cassius Clay 2005-05-28 19:14
jag ringde henne. fan, fuck. igår tog jag med en annan tjej hem. nu är jag helt fucked-up. fan. det rev upp allt igen. jag skulle inte gjort det, men: jag var: full, olycklig, svag, klen, och hon har varit kär i mig i typ 3 månader, så jag kunde inte säga nej och vi drack sprit hemma hos mig innan. fan, fan, fan. lyssnar på "If you see her, say hello" också. Och det gör inte saken bättre. Och vi ringde, och sa ingenting. Och hon sa: "Ahja, du får väl ringa igen om några dagar om du känner för det...".. och jag sa hej då och hon sa hej då.. och sen lade vi på.. och nu är jag världens ensammaste kille igen. jävla hon. fan. bäbishon.
Cassius Clay 2005-05-28 19:14
Länk min dag i går.
Cassius Clay 2005-05-28 19:16
"She might think that I forgotten her, don't tell her it isn't so"... är världens sannaste ord, staplade på rad. Jävla Dylan vet ju allt. Jävla Dylan har världen i sin famn.
Karl and the mysterious production of eggs 2005-05-28 19:22
Om inte vi män hade haft Dylan, Springsteen och Lundell hade vi aldrig vetat vad vi skulle säga. Det är lite patetiskt. Men vafan, det är bra, man slipper tänka så mycket själv.
Cassius Clay 2005-05-28 19:24
Bob Dylan - It ain't me babe Bob Dylan - It's all over now, Baby Blue
Cassius Clay 2005-05-28 19:26
Karl: aaaa, eller så får dom bara 'oss' att tänka mer.. och mer.. och mer.. det är väl knappast några hela sanningar dom säger.. bara tomma skal.. och halvfulla bägare.. och dimmiga fönsterrutor.. och windscreen wipers.. i rostfritt stål.. och vad fan gör vi här och lyssnar på allt som gick snett en gång till.. när vi kan packa väskorna och dra..
Karl and the mysterious production of eggs 2005-05-28 19:35
Cassius: Det ligger det något i, när vi är ensamma är de bara onda att ha att göra med. Dylans I Threw It all Away gör bara ont då. När vi inte är ensamma är de nyttiga att ha i bakfickan dock. Nu har tyvärr min flickvän åkt hem igen så nu sitter jag där jag sitter med stora mängder alkohol och för mycket Bob. Tack och lov är det snart festdags.
Cassius Clay 2005-05-28 19:40
fan jag hatar kärleken. fan. den är bara i vägen. den är bara en jävla vision som man aldrig blir nöjd med. som man inte har om man inte tror på det. en flickvän är bara en sån man saknar så förbannat när hon är borta och inte förstår sig på, när hon är hemma. bara för att jag vill ha allt och vara en sån som bara är bra på allt. men vad fan. för kärleken. jag är för rädd för att nudda den, snudda den, ta i den. med Dylan kom ensamheten och insikten om att det faktiskt finns vuxna människor som vandrar genom sina liv, lunkar, vaggar, går, och aldrig blir förstådda så som de förstår sig själv, eller förstår att de inte förstår, och som ändå, bara kräver en sak i hela världen, med hela livet, att bli förstådda en enda gång. fan, fan, fan.
Karl and the mysterious production of eggs 2005-05-28 19:44
"Jag accepterar kaos, jag vet inte om kaos accepterar mig" som denna vise man en gång sa.
Cassius Clay 2005-05-28 19:46
vad fan, ska jag kära ner mig för. när jag bara vill vara singel. och vad fan. det går inte. vad ska jag göra mitt liv nu när jag har satt mig själv i en jävla betongklump som en jävla fossil om hundra år och då kan barn verkligen komma dit och skratta på studiebesök i museer, åt hur konstig jag såg ut. men inte nu, inte nu. vad fan ska jag göra med mitt liv. vad fan. kuk. fan, min jävla kuk är i vägen.
Cassius Clay 2005-05-28 19:57
fan! jag vill inte ha henne!! fan det känns skönt! fan. det enda jag vill är att hon ska sakna mig. FAAAAAAAAAAN!!! sakna mig!!! kan inte hon bara börja sakna mig!!! och jag ska skriva min bok som allra minst hon kommer att förstå.. och bara tycka att jag är konstig.. och där skiljs vi åt 4-ever.
wyldmammoth 2005-05-28 22:35
Jag Vill(!) ha henne. Men jag vet att det är bäst som det är. Och jag vill tro att hon saknar mig. I alla fall då och då. Jag saknar henne något enormt. Var och såg några lokala band spela vid fritidsgårdens musikhus igår kväll. Kom dit när sista bandet nästan spelat klart. Otur. Sex band ska ha spelat innan. Missade alla dom. Men det jobbigaste var inte det, utan känslan jag hade när jag stod där, bland okända människor, helt ensam. Rockers och indiekids från runt 14 - 25 år, som jag aldrig sett förut. Ingen flickvän eller god vän vid min sida. Kändes inte alls bra. Visste inte hur jag skulle bete mig. Men det slutade ju fort. Så jag cyklade och köpte godis, stack hem och kollade på tv. Cassius och päter: tror ni vi skulle må bättre om vi kände såhär istället? : "Do you think I care if you leave or stay? Girl I couldn't care less that's the way I'm made I ain't gonna cry if you leave me flat, 'cause there ain't no woman that's worth all that"
Cassius Clay 2005-05-29 01:30
fan jag gråter. fan vad jag hatar mig själv. jag hade gråtit hursomhelst. om jag låg i hennes famn eller om jag satt här. men, livet. döden. äcklet. och processen. hand i hand.
Perkulator 2005-05-29 01:35
Jag är med dig CC.
SMÅLAND 2005-05-29 12:14
Om man än hade haft chansen att kunna få någon. Det verkar mer omöjligt än allt annat.
nils 2005-05-29 12:30
En självömkande enhet.
päter 2005-05-29 13:56
var väldigt berusad igår och skickade ett jävla meddelande på skunk. som vanligt. jag blir så trött på mig själv. en kul grej i sammanhanget är att jag satt i en halvtimme och skrev det för att jag var så full att jag inte kunde stava och jag ville verkligen att det skulle vara rättstavat. kommer dopck inte ihåg vad jag skrev.
Miska 2005-05-29 14:09
Suger att vara singel. Var på en grym fest i fredags och allt var perfekt, stämningen var schyst, massa bra folk, alla var glada. Jag var på toppen av min förmåga och hade en lång och bra och trevlig konversation med en brud jag gillar. Det gick bara bättre och bättre och peakade runt tolv på natten. Sen ju fullare jag blev desto mer trött blev hon på mig, från att ha varit skarp och smart gick jag till "öh gött" typ. Helt fucked up. Till slut tröttna hon och jag gick hem ensam och såg på en Steven Seagal film och åt ostbågar. Men det kommer nya fester, nya tjejer, nya chanser. Nästa helg t ex. Nu ska jag dra och äta Langos, Souvlaki och piroger på Hammarkullekarnevalen. Schyst söndag.
SMÅLAND 2005-05-29 14:20
Det sugar ja, men vad gör man? Lika bra att inte bry sig. Man är ju inte direkt eftertraktad på marknaden. Jag tror jag hatar alla vackra som kan få vem dom vill. Livet är orättvist. Somliga föds vackra, andra fula. Så allt jag äger finns inom mig, men det är väl inte mycket det heller. Det var nån som sa nåt om höga krav nån gång, men jag har glömt.
Cassius Clay 2005-05-29 14:58
såg Woody Allen-filmen på SVT igår och blev kär direkt. iaf... "I may og crazy before that mansion on the hill" och.. "Now I don’t know where I am I don’t know where I’ve been But I know where I want to go".. har ni tänkt på att alla som har långa förhållanden är dom som behöver kärleken.. och tryggheten.. kanske inte dom som älskar kärleken.. älskar förälskelsen och vägrar släppa dom.. finns det några långvariga förhållanden för dom, för oss?? för sånna som oss?!?!?!?!
Cassius Clay 2005-05-29 15:01
det här är allt som finns kvar av vårat förhållande... hon som är borta, och ett svart hål där hon var. och jag som sjunger det här för mig själv, om och om igen, som om det betydde någonting: "Remember the time you drove all night Just to meet me in the morning" nu är varje morgon, morgonen då hon inte ens kunde vända sig om för att säga hallå. och det suger!!! det suger!! suger!!! suger!!
Cassius Clay 2005-05-29 15:04
rätta mig om jag har feL: jag tror alla tjejer ser förhållandet som en trygghet, och det måste vara stabilt.. och de ser kärleken som ett ansvar för framtiden, för att den dom älskar också ska vara pappan till deras barn.. deras barn.. och det är nog något inbyggt... så förälskelsen går över och byts ut mot plikter och test om mannen på andra sidan verkligen får bli mannen i deras liv.. jag vill ha kärleken blödande.. och upp och ner.. och kyssar.. och tårar och skratt.. och gråt och tröst och kärlek.. och så.. finns den kärleken som bara är sån??
Cassius Clay 2005-05-29 15:08
Kärlek är osäkerheten, som Oscar Wilde skrev. Det skiljer romantiker från vanliga människor. Romantiker vill leva i kärleken. Alla andra vill ha kärleken som ett attribut, som en bricka i ett spel, och den sista pusselbiten till ett perfekt liv.
Cassius Clay 2005-05-29 15:17
svara ärligt på frågorna: skulle ni kunna vara tillsammans med en tjej (långvarigt) 1. ..om hon inte var intresserad av kultur.. inte tittade på samma filmer.. tyckte att Bergman var tråkig, och inte förstod att man kunde tycka att t.ex. Tarkovskij var bra... 2. som är så tajt med sina föräldrar att hon aldrig skulle kunna flytta därifrån, sin hemstad, när du själv alltid har drömt om att resa runt i världen.. om att plugga i Lund och plugga utomlands och leva studentlivet några år.. 3. som inte visste att du skrev, och bara läste deckarromaner och kollade på Beckfilmer...och aldrig skulle förstå ett enda ord, och inte ville att man skulle tänka på saker för mycket.. 4. som bara ville ha sex en gång i månaden.. och alltid på samma sätt.. och på samma ställe.. och bara kyssas ibland.. när allt du vill göra när du ser henne är att kyssa henne totalt.. 5. som är så tajt med sin farsa att hon ringer honom så fort hon inte vet någonting, istället för att fråga dig.. som åker hem till päronen när hon blir sjuk, istället för att lägga sig i sin säng och låta du ta hand om henne..
Cassius Clay 2005-05-29 15:24
6. som bara vill pyssla och alltid hålla på att fixa med nåt.. i lägenheten.. åka till IKEA.. sätta upp gardiner.. "FIXA".. när allt man själv vill göra är att sitta i sängen, tyst, med hörlurar och ett glas rött vin, och lyssna på Tindersticks.. och hålla henne i handen... och så..
Gecko 2005-05-29 15:27
jag förstår inte vad du gnäller om. Du skriver ju att du är glad att du inte är ihop med henne. Let it go, för fan.
Cassius Clay 2005-05-29 15:33
gecko: "och vad vet du om kärleken förrän du förgäves hatat den och vad vet du om hur hjärtat kan bränna för kärlek som inte kan dö men inte heller leva"
Cassius Clay 2005-05-29 15:35
jag är glad att vi inte bor ihop.. men jag är olycklig för att jag inte fattar hur hon bara kan dra så.. glömma bort allt.. inte prata om det.. säga hej då, hej då, som om jag inte betydde någonting.. ett jävla hån!! ett svek!!
arg skåning 2005-05-29 15:39
om hon tyckte att bergman var tråkig skulle jag gifta mig med henne, då har hon ju civilkurage
Gecko 2005-05-29 15:43
du är ju jävligt naiv och extremt egocentrerad om du tror att hon gjorde ett lätt val genom att dra.
Nad on väsitavad 2005-05-29 15:49
De där sex punkterna var bland det dummaste jag läst på länge. Hur gammal är du? Femton? Stackars Cassius, en flickvän som vill göra i ordning sin lägenhet, inreda ett hem, i stället för att löka i sängen och lyssna på usel depprock, och bara vill ha sex en gång i månaden. Och inte ens analt! Grabben, gör dig själv och framtida flickvänner en tjänst och fundera över din situation ordentligt innan du ger dig in i ett förhållande nästa gång. Flickor är också tänkande, kännande varelser. Inte bara birollsinnehavare och statister i filmen om ditt liv. Jeez. Kanske förstår du när du blir vuxen.
engwar 2005-05-29 15:50
CC: angående dina frågor. Nej, definitivt inte.
Cassius Clay 2005-05-29 15:52
gecko: nej, det var säkert ett skitsvårt val.. och hon försökte säkert jättelänge.. hela våren.. och grät och när jag frågade vad det var, så svarade hon bara att hon var trött på sitt liv.. för att inte jag skulle belastas med något mer än vad det ändå var.
Nothing Like A Song 2005-05-29 15:54
cassius; måste nog säga att det är ändå det bästa sättet. det lättaste sättet, att ge sig själv en ny chans för att gå vidare i livet. att inte hela tiden behövas bli påmind om allt gör det många gånger lättare för själen att ta såna här saker. så låt henne få vara ifred om hon vill det.
Cassius Clay 2005-05-29 15:55
nad svarar ja. engwar svarar nej. nad: jag tror att du förstår att det är vinklat.. och att jag i hela vårat förhållande ställde upp på hennes villkor, och aldrig vågade sätta mig i sängen och lyssna på Tindersticks, trots att jag ville. du är nog 15 år om du inte kan läsa en text och tänka över den innan du skriver 15 rader pubertala argumentationer om att ett förhållande är på bådas villkor. väx upp.
Cassius Clay 2005-05-29 16:08
jag kommer alltid att vara sån här. fan. jag kommer alltid att vara ensam. jag vill leva mitt liv. springa. inte stå still och göra i ordning det jag har. passé. jag är borta, hej då. jag ska kolla på när fina flickor och fina pojkar håller varandra i handen. och sen, tänka över min egna miserabla situation. hej då.
Gecko 2005-05-29 16:10
även om jag förmodligen har haft förra förhållanden än Cassius, så håller jag med Nad. Att haka upp sig på sån där skitsaker är jävligt pubertalt.
Gecko 2005-05-29 16:17
stavar som en kratta. "Färre" och "såna".
kotscho 2005-05-29 16:18
Förstår inte varför Gecko och Nad blir upprörda 15:43 och 15:49. Att vara omogen och självcentrerad är ju lite av CCs signum. Gecko! Missade du min announcement i dagstråden? Har du hört Pelicans nya? Vad tycker du?
Nad on väsitavad 2005-05-29 16:22
Ja, Cassius. Jag är femton år gammal. Jag hoppas att jag när jag växer upp (jag håller på! Jag håller på!) ska hitta en kvinna som förstår mig, som förstår min konst, min poesi... min SJÄL! Att jag måste brinna, för konsten, för kärleken. Att jag inte kan skaffa ett jobb, som en vanlig, en Svensson... ALDRIG SVENSSON!!! Att det är på riktigt! Att jag älskar henne, men ändå behandlar henne som skit... andra människor är inte viktiga... inte som konsten, som kärleken, den brinnande... min konst!!! Jag ska brinna, och hennes deckarböcker och Filippa K-kläder med mig.
Gecko 2005-05-29 16:27
kotscho: nä, har inte hört den ännu. Kan inte hitta den!
kotscho 2005-05-29 16:33
rippen jag har är någon sunko iTunes-grej i 192 CBR som bl a har ett hack i en låt men den duger tills en riktig rip och senare givetvis en riktig skiva, när det nu blir. säg till om du inte kan hålla dig så kan jag fixa som vi gjorde sist :)
kotscho 2005-05-29 16:47
för övrigt var dagens roligaste slutet på Cassius 15:55-inlägg: "väx upp." hahahaha vad kommer härnäst, en uppmaning från Stilleben att sluta tjata om samma saker och att sluta tro att man har bäst smak?
engwar 2005-05-29 16:51
fast fixa är schysst. IKEA tillsammans en lördagsförmiddag har jag inget emot. och jobb, familj, villa likaså. men punkt fyra är tung. kyssar, och kramar, framförallt.
engwar 2005-05-29 16:55
eller en kotscho som slår ner på ens spydighet.
Cassius Clay 2005-05-29 18:53
jag hatar er, era jävlar. jag skriver inte det här för att jag vill blotta mig, utan för att jag.. fan.. "may go crazy before that mansion on the hill".. måste.. äckel.
kotscho 2005-05-29 19:13
Bruce Springsteens "Mansion on the hill" är en riktigt vacker låt
Cassius Clay 2005-05-29 19:23
kotscho: busted.. det är ju inte ens den.. men den är skitfin iaf!! bästa låten på bossens bästa album.. bossens bästa låt.
Cassius Clay 2005-05-29 19:26
uppdaterad again: Länk
Cassius Clay 2005-05-29 19:29
nu ska jag dricka te och hoppas att allt ordnar sig... OCH: * INTE SMS:a ett enda sms till 07383***** * INTE RINGA HENNE * INTE MAILA * INTE titta på min mobil och läsa gamla SMS * inte läsa gamla kärleksbrev * försöka att inte tänka på henne... fan.. vilket jävla liv..
kotscho 2005-05-29 20:01
jag vet la att det inte är den låten. men jag tänkte på den när jag såg "mansion on the hill". för övrigt tycker jag ditt sista inlägg lät smart (faktiskt). en sån som du och en sån där brytning mår nog bäst av att du gör så. cut & sever bara. faktiskt borde du inte ens ha gamla SMS i telefonen, ut med allt.
Cassius Clay 2005-05-29 21:46
SMS jag skrev men inte skickade idag: 1. "Tänker på dig.. kan inte sluta tänka på dig.. saknar dig.. saknar att bara sitta och titta på dig.. fan.." 2. "Om vi hade träffats om 5 år.. jag hade varit lugn och bra. Och det hade kanske blivit vi två.. men nu, jag sitter här." ska jag skicka nåt?
judy and the dream of horses 2005-05-29 22:11
1. Radera hennes nummer så kan du inte høra av dig och gøra saker och ting sæmre æn vad dom ær. 2. Ta bort hennes email från adressboken. 3. Slæng allt som påminner om henne før gøra dig sjælv en tjænst. Sen kan du radera sms:en också.
mr Shankly 2005-05-29 22:35
Se det positiva i saken Cassius, heteronormativiteten har begränsat ditt skapande länge nog. Det visar ju inläggen i denna tråd som är några av dina starkaste hittills. Jag citerar (18:53); ”jag hatar er, era jävlar. jag skriver inte det här för att jag vill blotta mig, utan för att jag.. fan.. "may go crazy before that mansion on the hill".. måste.. äckel.” Starkt.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com